Zmień widoczność shoutboxa Shoutbox
|
Zakup aparatu cyfrowego dla nowicjusza
Napisano 19 kwiecień 2010 - 17:36
Mam na imię Dawid, mam 24 lata i....jestem totalnym nowicjuszem jeśli chodzi o fotografię. Co więc mnie tu sprowadza? Otóż...chciałbym kupić sobie aparat, by w wolnych chwilach popstrykać trochę fotek.
Jaki sprzęt mnie interesuje? Cóż, tu może być trochę problem, bo jako, że nie znam się na tym zbytnio, to i pewnie nie będzie potrafił dokładnie opisać wymagań. Napiszę więc może bardziej o przeznaczeniu....
Mam zamiar poświęcić trochę wolnego czasu na zgłębienie tajników fotografii cyfrowej, a następnie zastosować to w praktyce. Cel? Jak najbardziej prywatny. Po prosty hobby, sposób na spędzanie wolnego czasu - wyjście w plener z aparatem. Potrzebuję zatem czegoś więcej niż najzwyklejsza cyfrówka, którą można kupić za 300-500 zł w MediaMarkt. Nie potrzebuję jednak w pełni profesjonalnego sprzętu, bo i tak nie będę potrafił go wykorzystać. Zatem chcę czegoś pośrodku.
Czego dokładniej? Generalnie, mam zamiar nauczyć się robienia dobrych zdjęć (ostrość, łapanie światła/cienia, robienia dobrych ujęć nocnych przy kiepskim świetle, łapania obiektów w ruchu, itp). Nie wiem dokładnie na ile to zależy od umiejętności fotografa, a ile od sprzętu, jaki się posiada, przypuszczam jednak, że najtańszą cyfrówką takich rzeczy nie da się robić. Generalnie, chciałbym jakiś w miarę dobry aparat do nauki sztuki fotografii.
Nie będę podawał ram cenowych, bo w sumie takie nie istnieją. Nie oznacza to, iż mam nieograniczony budżet - po prostu 100 zł więcej za zauważalny wzrost jakości nie zrobi mi różnicy. Chciałbym żeby ten sprzęt służył mi przez dłuższy czas (kilka lat to na pewno), no i oczywiście był w rozsądnej cenie. Fotografia będzie dla mnie hobby, a nie sposobem zarabiania na życie, więc nie mam zamiaru inwestować w to nie wiadomo ile.