Książki i publikacje o fotografii - Karczma - Fotografia, forum fotograficzne

Skocz do zawartości

Książki i publikacje o fotografii

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   hehe 

• Nijaki
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 2
  • Lokalizacjacanon

Napisano 21 February 2010 - 13:16

Szukam jakiegoś poradnika dla 13latka, który mówił że lubuje się w fotografii. Prosił o jakieś książki czy coś takiego. Brat ma zwykły aparat kompaktowy, ale takim też chyba można robić dobre zdjęcia? A jak się już bardziej wprawi, to pewnie będzie miał już lepszy sprzęt. Nie wiem co w tym jego kompakcie jest, nie znam się na tym. Wiem tylko że np. może sobie sam ostrość ustawić, tzn. jest taka jakby miarka i ustawia odległość. No i przy tym zdjęcia wychodzą tak że ten główny przedmiot jest ostry a tło niewyraźne. Przy automacie na makro też podobnie wychodzi. Ja się nie znam w ogóle na tym, mówiłem mu tylko żeby nie robił zdjęć centralnych, i właśnie żeby wyostrzył to co chce sfotografować a tło żeby było już troszke rozmazane. Mówił też że lubi makro więc dobrze by było też o tym czegoś się dowiedzieć.
Prosiłbym o jakieś poradniki, kursy www, książki które warto kupić dla początkującego młodego człowieka. Żeby najpierw nauczył się patrzeć okiem fotografa, żeby fotki były fajniejsze, a nie tylko do rodzinnego albumu.
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   darus 

• Stały bywalec
  • Grupa Użytkownik
  • Postów 681
  • LokalizacjaCzeladź

Napisano 21 February 2010 - 13:23

Może troszkę nie ten dział ale polecam Scott Kelby - Sekrety mistrza fotografii cyfrowej bardzo dobra pozycja i napisana ciekawie - nie nudno więc pewnie i 13 latek chętnie do niej sięgnie.
Fotografując staraj się pokazać to czego bez ciebie, nikt by nie zobaczył.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Grimes 

• Aż Admin Go Lubi
  • Grupa Moderatorzy
  • Postów 4414
  • LokalizacjaChełmża
  • SprzętNikon & Canon

Napisano 21 February 2010 - 13:45

darus napisał:

polecam Scott Kelby - Sekrety mistrza fotografii cyfrowej