Skocz do zawartości


Zdjęcie

Olympus e m 5 mark II - najlepsza stabilizacja obrazu w tej cenie ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Yourofsky

Yourofsky

    Debiutant

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 33 postów

Napisano 10 luty 2018 - 12:24

Witam.
 
Czy Olympus e m 5 mark II rzeczywiście posiada najlepszą 5 osiową stabilizację matrycy równą 5 krokom wartości ekspozycji ? Czy w cenie samego body takiego Olympusa nie znajdziemy równie dobrej albo chociaż przybliżonej stabilizacji obrazu ?
 
Pytam bo jest to dla mnie ważne, gdyż przymierzam się do kupna bezlusterkowca z jak najlepszą stabilizacją obrazu ( tutaj 5 osiowa stabilizacja matrycy ) w cenie tegoż Olympusa. Pytanie tylko czy matryca 4/3” nie będzie za mała żeby uzyskać ładne, ostre, płynne filmy ( może nagrywać 60 klatek / sek w FHD ) oraz piękne zdjęcia ?
 
Czy kręcąc z ręki ta stabilizacja jest na tyle dobra, że naprawdę bardzo dobrze niweluje drgania, spowodowane chociażby chodem, krokami operatora, drżenie ręki itp. ?
Wiadomo że potem w Adobe Premiere dodatkowo sobie ustabilizujemy obraz. Że już nie wspomne o steadycamie ( ponoć za 300zł taki steadycam już bardzo fajnie stabilizuje ).
 
Co stabilizuje lepiej / osławiona stabilizacja matrycy w Olympusie m5, kręcąc z ręki, czy taki tani steadycam za 300zł ?
 
Oglądałem też na YT jak koleś zrobił sobie coś na wzór steadycama ze zwykłego statywu. Mianowicie maxymalnie wydłużył statyw, rozszerzył nogi statywu, złapał dwoma palcami wydłużenie statywu pod aparatem i efekt był naprawdę spoko. Ciekawe jak to się ma do steadycamu za 300zł ? Operuję niskimi cenami steadycamu bo chce najpierw wywalić sporo kasy ( do 7 000zł na aparat z dobrym obiektywem ).
 
Zależy mi dlatego na tym żeby ta stabilizacja była już w miare jak najlepsza w samym body aparatu, bo potem mogę sobie z czasem dokupić lepszy steadycam czy gimbal. Jest jeszcze statyw naramienny. Jak ten statyw naramienny stabilizuje w porównaniu do steadycamów ( tańszych ) i gimbali ( tez tańszych ) ?
 
I jeszcze dochodzi kwestia obiektywów do robienia zdjęć i filmowania. Czy lepiej wydać np. 3 000zł i mieć JEDEN dobry obiektyw powiedzmy że 14 – 55mm ze stałym światłem 2.0 ?
Czy lepiej kupić DWA obiektywy stałoogniskowe, jeden szerokokątny np. 14mm a drugi 50mm, jak to wyjdzie cenowo i jakościowo w tych dwóch przypadkach ? Powyższe wartości przypisuje do matrycy 4/3” bo taką ma olympus.
A może jednak lepiej kupic coś z matrycą APS-C ? Tylko czy wtedy takie obiektywy nie są czasem droższe ? I czy lepiej zainwestować w dobry obiektyw kosztem mniejszej matrycy ( 3/4” ) czy to właśnie większa matryca ( APS-C ) jest priorytetem ?
 
Jest jeszcze kwestia nagrywania w 4K. Czy aparaty za cene 4 000zł mają naprawdę PRAWDZIWE 4K, czy jest to raczej chwyt marketingowy ??? Olympus nie ma 4k i to troche mnie martwi bo może być tak że teraz klienci bedą chcież materiały nagrane w 4K ? Z koleji bezlusterkowce z 4K w tej cenie w 4K nie nagrywają więcej niż 30 klatek/sek i to tez jest bolączka bo może być zamazany film przy szybszych ruchach aparatu, przeskakiwanie, gorsze slow motion itp.
 
Co tym wszystkim myślicie ? Może możecie mi polecić jakieś inne modele w podobnej cenie ?
 
Pozdrawiam.


Użytkownik Natrix edytował ten post 10 luty 2018 - 12:29
Proszę nie nadużywać formatowania tekstu


#2 m.a.g

m.a.g

    Bardzo zajęty facet

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 2660 postów
  • SprzętCanon, Sony, Nikon... Pentax'a brak :-)

Napisano 11 luty 2018 - 15:28

Pytanie tylko czy matryca 4/3” nie będzie za mała żeby uzyskać ładne, ostre, płynne filmy ( może nagrywać 60 klatek / sek w FHD ) oraz piękne zdjęcia ?

Matryca 4/3 kiepsko się nadaje do filmowania, poza tym ogólnie jej mała wielkość jest problematyczna przy zakupie obiektywów chociażby..

 

Czy kręcąc z ręki ta stabilizacja jest na tyle dobra, że naprawdę bardzo dobrze niweluje drgania, spowodowane chociażby chodem, krokami operatora,

Absolutnie nie. Mylisz pojęcia po prostu. Stabilizacja w aparacie to nie steadycam i nie niweluje przemieszczeń wywoływanych chodem, krokami itp.

 

 

A może jednak lepiej kupic coś z matrycą APS-C ? Tylko czy wtedy takie obiektywy nie są czasem droższe ?

Zdecydowanie lepiej, i nie, nie są droższe.

 


#3 Yourofsky

Yourofsky

    Debiutant

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 33 postów

Napisano 12 luty 2018 - 13:39

Dzięki za odpowiedź.

 

To już wiem że kupie aparat z APS-C.

 

Pozostaje jeszcze tylko kwestia dobrej stabilizacji matrycy aparatu bo to ważna sprawa. Nawet jeśli będę stosował steadycam ( za ok 300 - 500zł ) to stabilizacja w samym body aparatu dodatkowo ustabilizuje film.

 

Pozostaje jeszcze stabilizacja obrazu w Adobe Premiere CC ale ona chyba jest najmniej wydajna od tych powyżej opisanych ?  Poza tym ostatnio mam problem z tą stabilizacją w premiere bo po stabilizacji w tym programie obraz video jest przycięty na górze i na dole czarnymi pasami. Nie wiem z jakiego powodu. bo wcześniej stabilizowałem tak samo i wszystko było ok.



#4 Neo.

Neo.

    weteran

  • Administratorzy
  • 10392 postów
  • Sprzętematorski

Napisano 12 luty 2018 - 13:45

Pozostaje jeszcze tylko kwestia dobrej stabilizacji matrycy aparatu bo to ważna sprawa. Nawet jeśli będę stosował steadycam ( za ok 300 - 500zł ) to stabilizacja w samym body aparatu dodatkowo ustabilizuje film

 

Sprawa wcale nie musi wygladac tak różowo- aparaty ze stabilizowana matrycą często podczas filmowania korzystają ze stabilizacji cyfrowej.

Takie rozwiazanie zostało przyjete z tego względu,że mechaniczna stabilizacja pracujaca w trybie ciągłym wytwarzała ciepło przekazywane na matrycę i powodujące jej przegrzewanie.



#5 Yourofsky

Yourofsky

    Debiutant

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 33 postów

Napisano 13 luty 2018 - 10:53

W takim aparacie   https://www.cyfrowe....7ii-body.html  

 

tez może występować przejście mechanicznej stabilizacji matrycy na cyfrową ? Jeśli tak to po jakim czasie ciągłego nagrywania ?

 

Tu mamy pełną klatkę. i znów nasuwa się pytanie : czy przy filmowaniu ustawionym na 16:9  będzie mi obcinało dużo obrazu ? bo stosunek wysokości do szerokości matrycy pełnoklatkowej jest bardziej zbliżony do kwadratu niż do 16:9.  To tak jak w przypadku matrycy 4/3" , która jest tez bardziej kwadratowa niż ASP-C. pisał o tym  Neo:

 

" Z matrycami 4/3 przy filmowaniu ,jest ten dodatkowy minus że format dzisiejszych ekranów to 16:;9 .Tak więc rejestrowany przez nie obraz musi byc dodatkowo przycinany, matryce aps-c ma stosunek boków 3;2 (a więc proporcja bliższa 16;9). "  - Neo

 

Czy więc w przypadku Pełnej Klatki podczas filmowania też będzie miała miejsce podobna sytuacja tego przycinania ?

 

Czy obraz będzie zdecydowanie lepszy niż w przypadku APS-C ?

 

Jak wyglądają ceny obiektywów do Pełnej Klatki  vs  APS-C  ? czy czasem obiektywy FF nie są ze 2 x droższe ? Bo jeden fotograf na YT tak mówił.

 

Załóżmy że chcę kupić obiektyw który uzyska szeroki kadr ze zmienną ogniskową do 50mm ( 18 - 50mm dla FF ) i podobny efekt chciałbym uzyskać kupując obiektyw dla APS-C. To jaka będzie różnica w cenie tych obiektywów ? 



https://www.ceneo.pl...#tab=spec       poprzedni link nie chce wyświetlać stronki. Może ten zadziała. 

 

Chodzi mi o   Sony a7 II   z mocowaniem typu E, pełna klatka i 5 osiowa stabilizacja odpowiadająca 4,5 stopnia przysłony. koszt samego body 5000zł to absolutny max jaki moge wydać na body bo jeszcze musze mieć na obiektyw. Zalezy mi na szerokim kącie i 50mm



#6 Neo.

Neo.

    weteran

  • Administratorzy
  • 10392 postów
  • Sprzętematorski

Napisano 13 luty 2018 - 10:59

W takim aparacie 

 

Link nie działa.

 

tez może występować przejście mechanicznej stabilizacji matrycy na cyfrową ? Jeśli tak to po jakim czasie ciągłego nagrywania ?

 

To nie jest żadne przejscie - podczas nagrywania filmów stabilizacja mechaniczna po prostu nie pracuje.

 

Tu mamy pełną klatkę. i znów nasuwa się pytanie : czy przy filmowaniu ustawionym na 16:9  będzie mi obcinało dużo obrazu ? bo stosunek wysokości do szerokości matrycy pełnoklatkowej jest bardziej zbliżony do kwadratu niż do 16:9.

 

:w00t:  skad wytrzasnąłes takie info ?

Proporcja boków matrycy FF t również 3:2.

 

Jak wyglądają ceny obiektywów do Pełnej Klatki  vs  APS-C  ? czy czasem obiektywy FF nie są ze 2 x droższe ?

 

Czasem są ,czasem nie są......

 

Bo jeden fotograf na YT tak mówił.

 

To żeś sobie wyrocznię znalazł... :msn-wink:

 

Załóżmy że chcę kupić obiektyw który uzyska szeroki kadr ze zmienną ogniskową do 50mm ( 18 - 50mm dla FF ) i podobny efekt chciałbym uzyskać kupując obiektyw dla APS-C. To jaka będzie różnica w cenie tych obiektywów ? 

 

Dla FF nie ma takiego obiektywu o zakresie 18-50mm , takie szkła są tylko do cropa.

Do FF masz 17-40mm lub 24-70mm



#7 Yourofsky

Yourofsky

    Debiutant

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 33 postów

Napisano 13 luty 2018 - 17:52

To ile kosztuje taki w miarę dobry obiektyw 17 - 40mm do FF, z dobrą jasnością ?  Bo ja wręcz kocham szerokie kadry. W dodatku nie będą one zniekształcone przy takim samym szerokim uzyskanym kadrze jak z ASP-C bo w APS-C ogniskowa jest mniejsza i stąd większe zakrzywienia obrazu.

 

I w przypadku w/w obiektywu do FF , co to znaczy dobra jasność ? 2.0 będzie już dobrą jasnością do takiego obiektywu ? Pytam bo czasem fotografuje i filmuje po zachodzie słońca i wtedy przydałby mi się jasny obiektyw. Ogniskowa do 40mm w zupełności mi wystarcza. Chociaż ... czy 40mm wystarczy do zdjęć produktowych, kulinarnych ? o portrety nawet nie pytam bo to pewnie za mało mm.

 

 

I takim sposobem z zamiaru kupna aparatu z matrycą 4/3', przeszedłem na zamiar kupna ASP-C  a teraz to już poważnie myśle nad FF i to najlepiej w Sony a7 II..



#8 m.a.g

m.a.g

    Bardzo zajęty facet

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 2660 postów
  • SprzętCanon, Sony, Nikon... Pentax'a brak :-)

Napisano 15 luty 2018 - 19:54

To ile kosztuje taki w miarę dobry obiektyw 17 - 40mm do FF, z dobrą jasnością ?

Tego typu zoomy pod FF mają jasność f2.8 (więcej nie ma) i kosztują około $2,000 (dwa tysiące dolarów).



#9 Yourofsky

Yourofsky

    Debiutant

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 33 postów

Napisano 18 luty 2018 - 03:06

O kurde, troszkę drogawo.  A ile może kosztować obiektyw do ASP-C, który będzie miał takie same albo bardzo podobne kadry co 17 - 40mm dla FF  ( dla APS-C będą to obiektywy :25mm - 60mm ( a jeszcze lepiej do 75mm ). nalepiej d Sony, gdyż planuje zakupić Sony  A 6500 z matrycą ASP-C 24 MPIX.

 

Wybór kupna aparatu z matryca APS-C padł ze względu na to że aparaty z troszkę mniejszymi matrycami niż FF mają lepsze parametry - możliwości do nagrywania filmów : 4K, FHD 100 kl/sek, 5 osiowa stabilizacja. W większość ustawień możemy ingerować podczas filmowania.

 

Dlatego ciekaw jestem za ile można nabyć taki obiektyw o którym wyżej wspomniałem. mam nadzieje że są tańsze niż te pod FF.

 

I obiektywy do FF sa chyba tez węższe i lżejsze stosunkowo do obiektywów w przeliczeniu x 1,5  APS-C ( czyli takie same kadry ) ?



Edit - Pomyliłem się w ostatnim zdaniu. Wiadomo że chodziło mi o : "  obiektywy do FF są chyba też szersze i cięższe ... "



#10 Neo.

Neo.

    weteran

  • Administratorzy
  • 10392 postów
  • Sprzętematorski

Napisano 18 luty 2018 - 10:42

A ile może kosztować obiektyw do ASP-C, który będzie miał takie same albo bardzo podobne kadry co 17 - 40mm dla FF  ( dla APS-C będą to obiektywy :25mm - 60mm

 

Z obiektywem do aps-c odpowiadającym kątowi widzenia 17-40mm dla FF nie będzie tak łatwo - chyba jedynie o 12-24mm mozna to powiedzieć.

Obiektyw 25-60mm na aps-c , daje pole  widzenia jak 35-90mm na FF.

 

Wybór kupna aparatu z matryca APS-C padł ze względu na to że aparaty z troszkę mniejszymi matrycami niż FF mają lepsze parametry - możliwości do nagrywania filmów : 4K, FHD 100 kl/sek, 5 osiowa stabilizacja.

 

Nieprawda- są aparaty z matrycą FF nagrywające filmy w 4K i 120kl.s w FHD, stabilizacja mechaniczna nie ma znaczenia -i tak nie pracuje podczas filmowania.



#11 Yourofsky

Yourofsky

    Debiutant

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 33 postów

Napisano 18 luty 2018 - 11:59

Znalazłem taki obiektyw  https://www.cyfrowe....-f-35-56-.html  jesst to obiektyw do ASP-C za troszkę ponad 1000zł 18 - 55mm. 

 

Mam pytanie: ile taki sam obiektyw by kosztował jeśli byłby pod FF, czyli miałby 27 - 82mm ?  Oczywiście nie musi mieć dokładnie 27 - 82mm ale coś bardzo zbliżonego. Czy taki obiektyw pod FF byłby większy i cięższy ? No i ta cena ?

 

Neo  - wiem że są takie aparaty z FF które kręcą w 4K i w FHD 120 kl/sek.  ale takie samo body kosztuje ok 10 000zł a mi budżet pozwala na max 5 500zł max.

 

Możesz podać jakieś źródła w których znalazłeś że mechaniczna stabilizacja matrycy nie działa podczas filmowania ?  Tzn że działa tylko podczas robienia zdjęć . Tak ?  nie żebym Tobie zarzucał niekompetencje, nic podobnego. Chce tylko się upewnić.

Bo z tego co wiem kamery video maja raczej działającą mechaniczną stabilizacje.

 

Pozdrawiam.



Edit.  ten link na górze nie działa. Tu macie działający ( mam nadzieje że ten zadziała  https://www.ceneo.pl/46610409 



#12 Neo.

Neo.

    weteran

  • Administratorzy
  • 10392 postów
  • Sprzętematorski

Napisano 18 luty 2018 - 12:12

Znalazłem taki obiektyw  https://www.cyfrowe....-f-35-56-.html  jesst to obiektyw do ASP-C za troszkę ponad 1000zł 18 - 55mm. 

 

Mam pytanie: ile taki sam obiektyw by kosztował jeśli byłby pod FF, czyli miałby 27 - 82mm ?  Oczywiście nie musi mieć dokładnie 27 - 82mm ale coś bardzo zbliżonego. Czy taki obiektyw pod FF byłby większy i cięższy ? No i ta cena ?

 

Ten obiektyw to zwykły "kit" jego odpowiednikiem do FF jest SEL 28-70mm



#13 Yourofsky

Yourofsky

    Debiutant

  • Uzytkownik pełnoprawny
  • 33 postów

Napisano dziś, 10:22

a propos "kitów" ... czy one się do niczego nie nadają ? Czy po prostu TYLKO wymiatacze, eksperci i zawodowcy widzą znaczną różnice między zwykłym kitem a jakimś lepszym obiektywem  za ok 3000zł ?

 

Czym tak na prawdę różnią sie najbardziej obiektywy kitowe od tych droższych ?



#14 Natrix

Natrix

    Egzekutor

  • Administratorzy
  • 10753 postów
  • SprzętD4+kilka słoików
  • FotoRing:Ekspert

Napisano dziś, 13:43

Czym tak na prawdę różnią sie najbardziej obiektywy kitowe od tych droższych ?

Obiektyw kitowy jest dodawany do aparatu jako zatyczka bagnetu. Da się nim robić zdjęcia ? Pewnie. Ale są dużo lepsze, jaśniejsze, ostrzejsze. 


Portfolio  Facebook

 

Spread your wings and fly away

Fly away, far away...