Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fotografia makro - niespisany podręcznik

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 xcerberek

xcerberek

Debiutant

• Uzytkownik pełnoprawny
  • 43 postów
  • Sprzętcanon d700

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:27

Jako, że najbardziej jestem zainteresowany fotografią makro i chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy i zapewne inne osoby też więc postanowiłem założyć taki oto wątek gdzie będzie można coś podpytać, obgadać, a koniec końców stworzy się tu kopalnia wiedzy:)

Oto więc kilka moich pytań:

1. Czy owadom robicie zdjęcia z ręki czy ze statywu?

2. Do ustawienia ostrości używać LiveView czy wizjera? Ja używam Live ze względu na duże powiększenie i wygodę użycia przy ziemi? Czy może jednak powinienem użyć wizjera?

3. Oświetlenie w plenerze. Jak doświetlacie scenę? Osobiście mam lampę meike-110 ale jak tylko jest jakakolwiek powierzchnia odbijająca typu woda lub pancerzyk to bardzo się odbija w ring. Zdecydowanie lepiej wtedy wychodzi z wbudowaną lampą. Jak Wy radzicie sobie z doświetlaniem sceny w plenerze - zwłaszcza jeśli w grę wchodzą owady.

#2 Natrix

Natrix

Dyktator

• Administratorzy
  • 8472 postów
  • SprzętNikoniarz
  • FotoRing:Ekspert

Napisano 18 kwiecień 2017 - 20:32

1. Czy owadom robicie zdjęcia z ręki czy ze statywu?

W przypadku zdjęć z lampą [dyfuzorem] bądź typowo spacerowych pstryków-z ręki. 

W przypadku typowych wypadków macro, o świcie z użyciem blendy i wężyka-ze statywu 

2. Do ustawienia ostrości używać LiveView czy wizjera? Ja używam Live ze względu na duże powiększenie i wygodę użycia przy ziemi? Czy może jednak powinienem użyć wizjera?

Też zależy od tego, jak będziesz fotografował. Patrząc na to co napisałem wyżej:

1) wizjer

2) live-view