Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zdjęcia do wywołania

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 missiunia83

missiunia83

Nijaki

• Użytkownik
  • 2 postów
  • SprzętCanon Power Shot SX 20 IS

Napisano 02 sierpień 2013 - 10:56

Witam

Jestem kompletnie zielona w temacie, a chcę dać zdjęcia do wywołania.

Zdjęcia mam robione w rozdzielczości L (12M) 4000x3000.

Chcę je wywołać w formacie 10x15 i 15x21 ale nie chcę aby mi je poobcinali, jak to zrobić?

Przepraszam jeśli był taki temat, ale nie znalazłam.

Dziękuję za pomoc.

#2 pretorianstalker

pretorianstalker

Większy debiutant

• Użytkownik
  • 228 postów
  • SprzętCanon 650D

Napisano 02 sierpień 2013 - 12:17

No proporcje 4:3 jak pewnie widzisz masz w wersji 15x21 - mniej więcej i tutaj zdjęcie wejdzie i tyle. Natomiast nie da się zdjęć 4:3 wydrukować bez strat w formacie 3:2 chyba, że zostaną białe paski na bokach. Do wersji 10x15 musisz sama sobie wykadrować zdjęcia w jakimś programie graficznym, albo oddać do kogoś kto nie poleci z drukiem z automatu i nie wykadruje tego przypadkowo tylko siądzie i zrobi to sensownie za Ciebie. Ale nie wiem czy najtańsze opcje wydruku obejmują taką usługę, a w przypadku jakiegoś sensownego fotografa także możesz mieć zastrzeżenia co do tego jak zdjęcie zostało wykadrowane bo mogłaś mieć inną wizję. Najlepiej samemu przyciąć plik do odpowiedniego formatu przed oddaniem do druku. Masz wtedy pewność jak foto będzie wykadrowane. Do kadrowania nada się każdy program graficzny z paintem włącznie.

#3 missiunia83

missiunia83

Nijaki

• Użytkownik
  • 2 postów
  • SprzętCanon Power Shot SX 20 IS

Napisano 02 sierpień 2013 - 21:12

Mam photoshopa ale nie wiem jak to zrobić aby było dobrze czy jest gdzieś jakaś sensowna instrukcja typu krok po kroku bo nie udało mi się znaleźć.

#4 rafisko

rafisko

Ignorant

• Użytkownik
  • 1015 postów
  • LokalizacjaOberschlesien
  • SprzętFF+35|50|85/1.4

Napisano 02 sierpień 2013 - 21:32