Skocz do zawartości

Zdjęcie

Tulipan do obiektywu.

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 speshy

speshy

Nijaki

• Użytkownik
  • 53 postów
  • SprzętCanon EOS 500D

Napisano 24 styczeń 2012 - 19:32

A wiec chciala bym kupic 'tulipan' do obiektywow:
canon 50mm
canon 18-55mm
Pytania sa takie:
Jaki tulipan byl by dobry dla kazdego z powyzszych obiektywow, chodzi mi o to czy lepszy jest tulipan czy moze taki pelny tulipan bez wyciec? (dla kazdego po jednym)
Jaka dlugosc czy tez glebokos powinnien byc taki tulipan?
Czym sie roznia od siebie, pelny i normalny tulipan?
Jestem w tym zielona.
Z gory dzieki, jak sie zle wyrazilam to przepraszam ^^.

#2 Dadziuk

Dadziuk

Stały bywalec

• Użytkownik
  • 639 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • SprzętSony

Napisano 24 styczeń 2012 - 19:36

1s w google

Dołączona grafika

Kup tulipany z takimi oznaczeniami jak na zdjęciu

#3 js70

js70

Debiutant

• Użytkownik
  • 92 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • SprzętNikon

Napisano 24 styczeń 2012 - 20:17

Faktycznie lepiej kupić dedykowane, niekoniecznie oryginalne(ale zgodne z oznaczeniami podanymi powyżej). Uważaj na uniwersalne tulipany wkręcane w miejsce mocowania filtrów. U mnie w obiektywie nikkora nie dało się używać, były zaciemnione rogi na ogniskowej 18-20. Jak już ma być uniwersalna osłona przeciwsłoneczna do obu obiektywów (rozumiem, że średnica jest taka sama) to dobrze się sprawdzają takie gumowe składane osłony np tego typu
http://aukcja.interia.pl/gumowa-oslona-przeciwsloneczna-3-pozycyjna-55mm-i2027355126.html
(oczywiście średnica zależy od twoich obiektywów.
D80+grip/ Nikkor 18-135/Nikkor 28-85/Helios 44-2+pierścienie/Revueon 135 2.8/ Sigma 70-300/Metz 44AF1/ SB 600

#4 Marcolini

Marcolini

Aż Admin Go Lubi

• Moderatorzy
  • 7401 postów
  • LokalizacjaKraków
  • SprzętCanon / Nikon / Yashica

Napisano 24 styczeń 2012 - 20:18

Oslony sa dedykowane do kazdego obiektywu.