Zmień widoczność shoutboxa Shoutbox
|
Lampa YN-560 + Sony A35
Jak to niedrogo spiąć
Napisano 23 styczeń 2012 - 21:58
Jestem początkującym fotografem i mam w posiadaniu Sony A35. Chciałbym dokupić do tego lampę YN-560, jako, że ma ona bardzo krótki błysk (1/20000 s.), a chciałbym sobie trochę poeksperymentować ze zdjęciami polegającymi na uchwyceniu ciekawej krótkiej chwili (rozpryski i tym podobne). I tu rodzą się 3 pytania do bardziej doświadczonych użytkowników.
1) Zależy mi na tym, aby był to raczej tani sprzęt (przynajmniej na początek, może później np. dokupię coś innego droższego jak zacznę się rozwijać). Z tego co wyczytałem, ten sprzęt jest wart swojej ceny. Czy może jest coś tańszego o podobnych właściwościach lub lepszego w tej klasie cenowej?
2) Nie jestem pewien, czy jeśli chciałbym tą lampę zamontować na aparacie to czy da się to w ogóle zrobić. Czy możliwa jest do tego jakaś przejściówka?
3) Jak spiąć wyzwalanie lampy z robieniem zdjęcia przez aparat? Czy potrzebny jest do tego specjalny pilot z wyzwalaczami? Czy dowolny system będzie pasował do takiej lampy, czy trzeba to jakoś specjalnie dobrać? Poza tym widziałem, że czasami dają jakieś kabelki do komputera. O co z tym chodzi to już w ogóle nie mam pojęcia, chociaż z zawdou jestem informatykiem i ciekawi mnie jakie możliwości daje taki mechanizm. Jakby ktoś to opisał w kilku zdaniach lub dał linka do jakiegoś opisu, byłbym wdzięczny.
Napisano 23 styczeń 2012 - 22:08
Użytkownik ride.inc dnia 23 styczeń 2012 - 21:58 napisał
Jeżeli nie interesuje Ciebie automatyka w lampie to będzie dobry wybór
Kupujesz lampę z mocowaniem sony/minolta i wsuwasz ją w sanki aparatu
Jak kupisz lampe z mocowaniem sony/minolta to lampa będzie błyskała razem z wciśnięciem spustu
a ten kabelek do komputera to nic innego jak sterowanie aparatem za pomocą programu
i nie myl czasu błysku z czasem synchronizacji lampy z aparatem bo to 2 rożne rzeczy
Napisano 23 styczeń 2012 - 23:40