Jestem raczej 'początkującym amatorem', jeżeli chodzi o fotografię. Pracuję na Nikonie D3000, może nie satysfakcjonuje mnie on w stu %, ale na razie nie myślę o zakupie niczego nowego.
Jedyny obiektyw jaki posiadam to obiektyw kitowy Nikkor 18-55 mm f/3,5-5,6
Chcę więc kupić obiektyw i tu zaczynają się moje problemy. Moja wiedza o nich nie jest zbytnio zaawansowana, więc mam nadzieję, że mi coś doradzicie.
Co chcę fotografować? Interesuje mnie obiektyw raczej uniwersalny. Czytałam trochę i z tego co się dowiedziałam, stałoogniskowe robią zdjęcia jasne i dobre jakościowo na czym mi zależy.
Jestem fanką zdjęć typu:
http://500px.com/photo/646319
http://500px.com/photo/653475
(chociaż, - żeby nie było - nie wyobrażam sobie, że zakupię odpowiedni obiektyw, podepne do mojego lustra, pójdę "w teren" i zrobię tego typu zdjęcia. To tylko moje "fantazje" fotograficzne)
i teraz po kolei:
1. takie zdjęcia wymagają obiektywu szerokokątnego, prawda? czyli tych o ogniskowej 16 - 35 mm ?
2. obiektyw 35mm f/1.8 nadaje się do takich zdjęć?
3. pejzaże to nie jedyny rodzaj zdjęć jaki chcę wykonywać, więc kolejne pytanie : czy obiektyw szerokokątny nadaje się do portretów, zdjęć natury bądź też sytuacyjnych?
powiem inaczej. Waham się pomiędzy 50 mm / 1.8 a 35 mm / 1.8, wiem, że 50mm jest bardziej uniwersalny, ale nie umiem odpuścić sobie myśli o pięknych pejzażach robionych szerokokątnym.
Co sądzicie o tych obiektywach? Czy moje marne rozmyślenia są słuszne, jest się nad czym zastanawiać? A może macie dla mnie inne, lepsze propozycje dotyczące zakupu czegoś innego? Chcę aby mój wybór nie był pochopny i żeby okazał się strzałem w dziesiątkę.
Nie wiem czy to wszystko, ale w sporym skrócie raczej tak.
Więc tak:
w najbliższym czasie chciałabym nabyć:
- obiektyw szerokokątny do robienia pięknych pejzaży ale także świetnie sprawującego się przy zdjęciach natury oraz portretach (o ile to możliwe?)