Zmień widoczność shoutboxa Shoutbox
|
Obiektywy
Różnice pomiędzy producentami optyki
Napisano 23 grudzień 2011 - 11:16
Na początku chciałbym zaznaczyć że jestem żółtodziobem w fotografii i używam do zdjęć na dzień dzisiejszy kompaktowego aparatu Samsung NV10. Jestem zadowolony z tego aparatu i jak na rozpoczęcie przygody z fotografia zupełnie mi wystarcza. Jednak moje pytanie zmierzą trochę w innym kierunku mianowicie optyka. Swego czasu robiłem na pewnej imprezie zdjęcia sam dla siebie :-) na co moi znajomi widząc jakim robię aparatem zdjęcia zaczęli na początku szykanować firmę SAMSUNG z niewiadomych mi przyczyn. Potem jeden ze znajomych zauważył opis optyki na obiektywie Schneider-KREUZNACH co już całkowicie w ich oczach zniszczyło aparat. Zaczęli się pseudo znawcy upierać że Carl Zaise jest najlepszy nie kłóciłem się bo właściwie nikt nie uzasadnił dlaczego to taki szajs, pewnie usłyszeli w TV firmę CARL Zaise na fajnej reklamie utwierdzili się w tym że jest to najlepsza firma. Może jedyne ich poparcie tego faktu było zaprezentowanie przedwojennych :-) telefonów Nokia z optyką CARL Zaise. Reasumując to wszystko czy ktoś może się wypowiedzieć na temat różnic pomiędzy firmami produkujących optykę? Czy faktycznie Schneider-KREUZNACH to taki badziew?
Napisano 23 grudzień 2011 - 11:25
Schneider Kreuznach to firma znana z produkowania specjalistycznej optyki do aparatów wielkoformatowych, profesjonalnych kamer etc. Nie jest tak znana jak Nikon czy Canon, popularnością przypomina raczej produkty Rodenstock etc. Podobnie jak Leica produkuje (czy też użycza logo) producentom kompaktów.
.
Napisano 23 grudzień 2011 - 12:41
Napisano 23 grudzień 2011 - 14:57
Użytkownik Mogway dnia 23 grudzień 2011 - 12:41 napisał
Pewien szejk sobie zamarzył --- a miał chłop fantazję --- i mu zrobili .
Napisano 23 grudzień 2011 - 15:00
Pozwolicie, ze klikne kilka slow na temat takiego bedziewia jak Schneider-KREUZNACH!