Jestem fotografem amatorem już od ponad czterech lat. Aktualnie używam takiego zestawu: canon sx 20 IS + konwerter makro DCR-250. Był to mój stały zestaw od dwóch lat, jednakże powoli zaczęłam myśleć o lustrzance, żeby móc się dalej rozwijać.
Od kilku miesięcy rozglądam się za aparatami i gdy myślałam, że już wybrałam doskonały dla mnie model, pojawiły się pewne wątpliwości. Piszę do Was z nadzieją, że pomożecie mi je rozwiać i wybrać odpowiedni dla mnie aparat...
Początkowo nie wiedziałam, czy wybrać canona, czy nikona. Czytałam wiele wypowiedzi w internecie i ostatecznie postanowiłam wybrać nikona (m.in. odniosłam wrażenie, że ma on o wiele tańsze obiektywy, które w przyszłości na pewno będę "kolekcjonować"). Jednakże jeśli mieliście kiedyś podobne wątpliwości, którą firmę wybrać i ostatecznie dokonaliście wyboru, to czy moglibyście podzielić się swoimi spostrzeżeniami?
Gdy wybrałam nikona, po długim namyśle postanowiłam kupić d90 ( ze obiektywem standardowym 18-55mm i nikorrem 1.8 50mm do fotografii makro i portretów). I wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że uświadomiłam sobie, że od dwóch lat robię zdjęcia canonem, który ma obracany LCD... nie powiem, jest to funkcja dla mnie bardzo praktyczna i boję się, że gdy dostanę nikona do ręki, nie będę potrafiła zrobić dobrych zdjęć ze względu na dwuletnie przyzwyczajenie... Chyba nie wyobrażam sobie nie mieć tej funkcji...
Desperacjo zaczęłam szukać jakiś lustrzanek (max. do 3500 zł już ze standardowym obiektywem), które miałyby odchylany ekran... dobry canon 550 D odpada, myślałam też o 600 D, ale powiem szczerze, różne opinie o nim czytałam... albo też o nikonie d5000 (wiem, że w porównaniu z d90 ten aparat może się schować, ale ma odchylany ekran).