ForumPhoto.pl - Fotografia, Forum fotograficzne: AF jak to w końcu jest [D5000] - ForumPhoto.pl - Fotografia, Forum fotograficzne

Skocz do zawartości

• (2 stron)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

AF jak to w końcu jest [D5000]

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Kamil 

• Member
  • PipPip
  • Grupa Members
  • Postów 26
  • Rejestracja nie, 17 maj 09
  • LocationBydgoszcz

Napisano 01 lipiec 2010 - 08:25

Hej! Jestem amatorem, kiedyś jak miałem S5600 miałem 9 punktów AF jeżeli się nie mylę i np. miałem jakiś obiekt po lewej stronie który chciałem wyostrzyć więc ustawiałem "tryb wyboru pola ostrości" np. na misia i ustawiałem ręcznie ostrość ( co swoją drogą w s5600 trwało wiekami ). a w D5000 totalnie nie chce mi ty wychodzić, wybieram pole ostrości a on i tak łapie sobie ostrość tam gdzie chce, a jak manualnie zmieniam ostrość to nie ma różnicy czy jest na lewo, prawo, u góry czy nie wiem gdzie tam jeszcze. Więc co robię źle? ..
0

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Grimes 

• Pisacz nałogowy :)
  • Grupa Members
  • Postów 1111
  • Rejestracja wto, 05 sty 10
  • LocationChełmża

Napisano 01 lipiec 2010 - 08:38

Ustawienia AF
Pozycja pierwsza- ustawiasz AF-A jeśli nie możesz się zdecydować czy zdjęcie jest w ruchu czy statyczne, AF-C ustawienie statyczne, AF-S- ujęcie w ruchy czy jakoś tak, bo nie pamiętam dokładnie nazw, a nie mam aparatu przy sobie.
Tryb wyboru pola ostrości. Na AF-A wybierasz ten tryb co jest na nim motocykl i wybierasz punkt ostrości. AF załatwi resztę. Jeżeli chcesz ręcznie podciągnąć ostrość, to krecisz pokrętłem na obiektywie, ale to nie jest konieczne, bo aparat z reguły trafia. Jak nie trafi, to puśc spust i niech złapie jeszcze raz. Jezeli mocno domkniesz przysłonę, to będzie duża głębia ostrości i możesz nie zauważyć różnicy, że aparat wyostrzył dokładnie w punkcie. Niestety do Bydgoszczy sie nie wybieram, bo bym Ci pokazał co i jak. W końcu nie mamy do siebie za daleko :D
0